13.04.2016

Pierogi Meksykańskie / Beef empanadas | PL version

Hi,


Jak tam ?



Byłam kiedyś u kuzynki, i poczęstowała mnie meksykańskimi pierogami. Takie co się piecze, nie gotowane. Pyszne były !

Zapytałam się o przepis bo bardzo mi się spodobały. Tylko że miała jedynie przepis na ciasto, bo farsz sama wynalazła ten co jej się podobał smakowo. Zdradziła mi mniej więcej co i ile tego w farsie jest.
Ale oczywiście nie pamiętałam oprócz tego że na kilo mięsa, kładzie pół kilo pieczarek. Jakie moje zdziwienie było że pieczarki się znajdują, bo 1) nie wyczuwalne były, 2) pieczarek nie lubię.
Drugi sekret co mi zdradziła to że nie wyczuwalne są bo posiekała ich bardzo drobno.

A więc musiałam też z kolei znaleźć mój przepis na farsz. Co zrobiłam, i wyszło dobrze bo się podobało Michałowi :-)






Będziecie potrzebować

(z tego wyrobicie z 80 sztuk)

Na ciasto:
szczyptę soli
2 jajka + 1 które podzielimy na żółtko i białko
100g kwaśnej śmietany 18%
225g margaryny
0,5kg mąki

Na farsz:
przyprawa meksykańska Kamis do smaku
sól, pieprz do smaku
1 cebula
1 puszka kukurydzy
1 pomidor
1 opakowanie passaty pomidorowej
1 garść sera żółtego tartego
400g pieczarek
700g mięsa mielonego






Co zrobić:

Ciasto:
Do miski przesiewamy mąkę. Wsypujemy pocięte na małe kawałki margarynę. Całość zagniatamy na kruszonkę.
Dodajemy śmietanę, szczyptę soli, dwa całe jajka i jedno dodatkowe białko. Zagniatamy jeszcze raz ciasto.
Wałkujemy i wyrabiamy krążki jak do pierogów, z tym że muszą być grubsze niż klasyczne pierogi !

Farsz:
Smażymy mięso na oliwie z oliwek. A na drugiej patelni (radzę patelnie wok), smażymy drobno pokrojone pieczarki z cebulą. Doprawiamy jedno i drugie solą i pieprzem. Kroimy na małe kostki pomidor.
Kiedy mięso i pieczarki są usmażone, przekładamy mięso do pieczarek. I dodajemy pomidor, kukurydzę, passatę, ser i przyprawę meksykańską.

Moja rada: dodać troszkę więcej przyprawy niż byście dali, bo po upieczeniu nie będzie już smak tak mocno wyczuwalny.

Nakładamy farsz i zamykamy pierogi. Smarujemy żółtkiem i pieczemy 35min na 200'C.















Robiliście już takie pierogi ?
Bardzo praco chłonne ale tyle wyszło tego że mieliśmy na kilka dni. Albo na imprezę też będzie super !




                                                                                                      See you,
                                                                                                             Dominika














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Thanks for your lovely comments